در بازاریابی، چشم انداز به عنوان یک عنصر حیاتی در رشد طبیعی هر کسب و کار و نقش آن در ایجاد ارزش از طریق درک بهتر نیازهای مشتری و ارائه محصولات و خدمات خلاقانه، بیان ارزش از طریق کانال های مختلف و همچنین برندسازی دیده می شود. خلق ارزش با قیمت گذاری متناسب با شرایط بازار و رقابت با هدف به حداکثر رساندن ارزش ایجاد می شود. دوره های ارائه شده توسط اساتید این گروه موضوعات مختلف بازاریابی را پوشش می دهد.
در مدیریت استراتژیک، شرکت ها به عنوان رقیب در فضای اقتصادی تحلیل می شوند. موضوعات اصلی آنها شامل توسعه و اثربخشی استراتژی شرکت در هر دو سطح تجاری و هلدینگ است. تجزیه و تحلیل محیط رقابتی کسب و کار و پایداری استراتژی در طول زمان. تحقیقات و کلاس های ارائه شده توسط اساتید این گروه با بررسی جنبه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و تمرکز بر رقابت محلی و جهانی دنبال می شود.
هدف از راه اندازی دوره کارشناسی مدیریت گمرک، تربیت نیروی انسانی با فراگیری مهارت های لازم برای انجام صحیح وظایف محوله در راستای تحقق اهداف کشور در حوزه سیاست های مالی و مبادلات بین المللی و همچنین آشنایی ایشان با قوانین و مقررات صادرات و واردات و سایر قوانین و مقررات مرتبط با گمرک است. همچنین اهداف زیر مدنظر است:
در حال حاضر در گروه مدیریت بازرگانی و امور گمرکی 8 عضو هیأت علمی حضور دارند و تعداد 330 نفر دانشجو که 295 دانشجو در مقطع کارشناسی و 95 دانشجو در مقطع دکتری در رشته های زیر مشغول به تحصیل می باشند: